Dalton: reflectie

Als we terugkijken op de start van het schooljaar, dan is er veel gebeurd.

De afgelopen tijd hebben we met het Bolwerk veel tijd en aandacht besteed aan startgesprekken. De kinderen hebben daarin met hun ouders en de leerkracht gesproken over wat ze willen gaan leren en waar ze goed in zijn. Ook hebben we besproken wat kinderen zoal anders zouden willen.
We zijn gestart met Staal. Daarover heeft u al op de site kunnen lezen.
En op de achtergrond zijn we gestart met uitbreiding van de samenwerking met Spring en DoeJeMee. Via DoeJeMee geeft Nick de gymlessen, samen met studenten van HAN en ROC.
Voor de samenwerking met Spring zijn de thema’s op elkaar afgestemd. Ook onderzoeken we de mogelijkheden om meer gebruik te maken van elkaars expertise, zéker waar het gaat om kinderen met een ontwikkelingsvoorsprong.

Ook het team is flink in beweging.

Marianne ging naar een studiedag voor Kiene Kleuters, waar zij al veel informatie vandaan haalde. Ze kan met deze kennis sneller signaleren wanneer kinderen een ontwikkelingsvoorsprong hebben en past daarop de activiteiten in de klas aan. Deze kinderen worden meer uitgedaagd.

Bart neemt als taalcoördinator deel aan het Optimus taalnetwerk. Leny houdt haar kennis over leesbevordering bij, Maria onderzoekt het verder invullen van een rijke leeromgeving en probeert dit uit, Mark verdiept zich in Dalton. Henk studeert op beweging in het onderwijs, voor zichzelf én hoe hij dat in de klas verder kan vergroten. Damiët gaat niet alleen starten, maar wil ook meer leren over jongensgedrag. Debby verdiept zich verder in haar IB-schap. En Fenna gaat – naast de Bakelgeert – leren te werken op twee plekken. Ze spiegelt daarbij zichzelf dagelijks en trekt daar lering uit.

Paula is gestart met de Master Begeleidingskunde, waar zij leert mensen te begeleiden op de afstemming tussen persoonlijke eigenschappen en drijfveren in relatie tot het werk. Dit kan zij op school- en individueel niveau ook inzetten in het team.
De opdrachten die hierbij aan bod komen, hebben niet alleen een theoretische basis. Elke les houdt ook een reflectie in, zowel op de relatie tussen eigen drijfveren, eigenschappen en de theorie, alsook bij het oefenen van begeleidingsgesprekken.

Al met al zijn we daardoor samen én individueel druk bezig om het onderwijs op de Bakelgeert nog sterker te maken dan het al is. Daar zijn we maar wat trots op!

NIEUWS

  • GEPLAATST OP 23 AUGUSTUSBakelpraatje 1

    Vandaag is een nieuwe uitgave van het Bakelpraatje verschenen. Heeft u het Bakelpraatje niet ontvangen, […]

    Lees meer...
  • GEPLAATST OP 23 AUGUSTUSKeukenbazen battle 2019

    Hé keukenprins of -prinses! Doe je mee met Keukenbazen? Ben jij een echte KEI in […]

    Lees meer...
  • GEPLAATST OP 21 AUGUSTUSJaaroverzicht 2019-2020

    Een handig jaaroverzicht met alle vakanties en vrije dagen op 1 A4-tje is te vinden […]

    Lees meer...

SCHRIJF JE IN VOOR ONZE NIEUWSBRIEF

Wilt u onze nieuwsbrief digitaal ontvangen? Geef dan hieronder uw e-mailadres op.

Daltonschool de Bakelgeert

Stationsweg 40
5831CR
Boxmeer

T: 0485-573386
E: directie.bakelgeert@optimusonderwijs.nl

Daltonschool de Bakelgeert

Stationsweg 40
5831CR Boxmeer
BEL Daltonschool de Bakelgeert MAIL Daltonschool de Bakelgeert

VOLG Daltonschool de Bakelgeert OOK OP SOCIAL MEDIA!

OF DOWNLOAD ONZE APP IN DE APPSTORE / PLAYSTORE